Wednesday, May 25, 2011

The One With the first timer...

Entry nieh khas utk Pn Moon.. sebagai penghargaan yg tak terhingga, tolong ajar I buat kurma.. hahahhaa... ya.. i am that lame, mmg tak pernah seumur hidup buat kurma.. sebelum nie i beli je packet brahim.. tumis2 jer tipu2 bawang2 tuh.. curah kuahh.. ahhahaha.. tak pon.. pegi pasar malam.. beli nasik tomato syazwan... sodappp! and paling penting.. SONANG! ahhaha

Been telling myself that I need to try to cook the Kurma.. pulak tuh.. kakak moon, kak E antar rempah dayang suri (bersama keropok2 yg telah pon langsaiiii and telah order lg!). Plan arituh nak masak ari senin, tapi tak sempat lah sbb alya ada kumon and dier abis class je nak pukul berapa.. besides en zamzari ajak pegi beli groceries... so tak jadik..

maka semalam.. berkat usaha gigih i.. balik keje terus pegi TMC beli ayam.. ingat nak beli daging tapi daging abis.. maka menu smalam seme AYAM sajer.. eehehehhe... pastuh.. sampai rumah terus berperang kat dapur.... nak tau hasilnyer???


Ayam masak merah...

Acar mentah...

and my first KURMA ayam! ahahhahaa.. buat kurma pon kecoh satu kg sampai buat entry I nieh kan? muahhahaha...

Nasik tomato dalam rice cooker.. itu budak sudah tak sabo nak makan..

dua budak gembira dengan pinggan nasik di tangan..

the spread.... ayam masak merah, kurma and acar mentah...

nasik tomato ...

oh lupa, en zamzari risaukan anak bujang dier takut tak nak makan ayam tuh.. so suh rebuskan telur..



hehehe... all and all, ok kot.. en zamzari said the kurma tak kick(tak best la tuh tapi takut nak cakap tak best sbb bini dah berpeluh2 masak..:P), erm tapi betul pon.. i tak reti budget so macam terlebih kuah.. ataupon actually terkurang rempah i guna satu packet je.. ayam sampai satu periuk.. muahahahha...

tapinyer... anak2 makan bertambah2... aish yg susah makan tu pon... makan bertambah.. so.. tak sia2 mummy berperang kat dapur.. happy bila tgk derang makan beria camtuh..

en zamzari, jgn risau.. nanti i buat lg... kasik power lebihhhhhh lg okeyyyy?

5 comments:

hOtMaMa said...

tu dia.. meriah dng lauk paukkk! aku klu weekend boleh le masak gini.. klu weekdays.. aku lempar jek la ada yg ada.. hahaha!

ok la tu lenny.. aku plak.. tak pernah buat nasi tomato seumur hidup aku.. ko pandai buat... tak pe, nanti satu hari aku nak try buat nasi tomato plak.. hehe

Lenny said...

muahahha... ko rajin masa lela.. ari2 ko masak.. aku nie ikut mood.. sekali mood datang.. beria aku masak.. sekali aku malas.. tapau ajer la jawapnyer... hahahahha...

ala lela, banding nasik tomato ngan kurma tuh aku rasa senang lg nasik tomato.. tapi nasik tomato version aku lah... sonanngggg giloosss.... (aku mana suka buat menda2 yg susah2 nieh..)

ila de cute said...

aku nengok sedap je...kagum kagum... heheh aku pun tak pernah masak kurma...hehhehe aku pun tak pernah wat nasi tomato seumur hidup...lagi teruk kan

Miss Moon said...

wah nampak sangat meriah lauk pauk nko len ...no wonder la anak anak nko menambah .....terrer la len

pas nih nko jd cam aku la misti akan order rempah ngan kak e ekekkeke

Lenny said...

ila: aku mmg masak nasik berperisa sbb anak2 aku suka especially Aish.. dier tuh susah makan.. aku kene pandai carik menda dier nak makan.. Alhamdulillah berjaya yg kurma tuh dier suka... huhuh.. takper... kalau ko nak try bgtau aku.. recipe aku as usual, sangat senang main campak2 je.. ahhahahahah..

Moon: haruss.. nieh nak contact kak e beli rempah dayang tu.. smalam terlupa plak nak bgtau dier...