Showing posts with label review. Show all posts
Showing posts with label review. Show all posts

Friday, February 10, 2017

The One With the Young Living Essential Oils

Hehehhe..... kalau tgk gambar2 ni... mesti korang cakap I giler kan?

hahahhaa.. percayalah... sesungguhnya ini bukanlah satu kegilaan.... hahahahhahahahaha.... ini namanya passion.... minat... tau tau tau? ahhahaha






hehehe.... En Zamzari pon dah pening ngan bini dia ni... malas dia nak cakap apa dah... biarkan je lahh....

For me, mmg best Young Living Essential Oils ni.... I am attracted to it mula2 because dengar cerita about how good it is... so I pun try lah beli the set... and start to use them... pastuh terus fall in love!

My kids love them too... malam2 derang yg rajin buh the mix... it helps them with their sleep, termasuk lah mcm skang kurang sangat2 lah demam sbb diffuse Thieves as immune booster, campur plak purification to purify the air, and RC to help their respiratory congestion. Alhamdulillah, it help to improves their body without relying too much on meds... which I think it is really good.

Besides that, banyak la lagi kegunaan dia for the whole family... Haritu being the clumsy me, boleh jalan2 tak nampak steps tak rata... bedebuk jatuh mcm nangka busuk.. ok tuh tipu, tapi terpelot lah .... sakit okeh tak boleh menapak pon.... En Zamzari pi urut tapi sakittt giler i tak tahan... last2 dia cakap, ni bukan urut ni meraba... baik raba benda lainn hahahahhahaha.. ngok betul!

So, i pun sapu lah Pan Away..... alhamdulillah.. esok pagi bangun dah boleh menapak tak sakit! My lutut (ye, I dah tua ada syndrome sakit lutut!) pun dah ok tak sakit2 lagik.... So tell me now... how la utk tak jattuh chenta dengan ini barangggggg???? baikkkkk punyaaa!! ahahhaha..

Pan Away tuh mmg both me and En Zamzari suka giler... sbb mcm kalau sakit terpeleot ke apa.. mmg pakai insya Allah ok.. satu lg WinterGreen, pun best..... lenguh kaki.... lenguh la mana pon sapu2.... insya Allah settle!

Banyak lagik oils2 lain yang sangat bagus.. citer pasal Oils ni, sampai minggu depan tak abis citer.. ahahhaha....

tapi kalau u ols nak tanya... tanya je okeh, nanti i reply..  dah kata passioonnnn.... harus lah rajinnnnnn! ahahhaha...

Friday, November 06, 2015

The One With the another secret

Hehehe... poyo giler ni kan tajuk tak boleh belah...

Sebenarnya I is very the happy.... konon secret reveal lah kan..
tapi padahal tak sabo2 nak share..

Sebagai mukadimah lah kan...
Sejak pregnant anak ke 3... I dah start ada jeragat skit2..
tapi ala2 buat bodo je la kan in denial katanya.....

Gambo jeragat ikhsan Mr Google...
pastuh bila pregnant twins makin teruk..
my skin care range adalah ikut suka hati..
tapi.. dah penah la try SKII... tapi takder la pulak muka I jd licin licau kan..
biasa2 jeee... takder perubahan... yang berubah wallet ye.... makin menipis u ols.. ahahah..


 Ni Jeragat i...Lepas bersalin... giler horror....

Pastuh tukar la few brands....
memula mmg ada improvement skit..
tapi lama2 mcm .. err.. tah kulit i ni sama tebal ngan lemak2 di badan la ni..
makanya... tah susah nak ok...

macam2 la jugak buat.. pegi facial bagai apa seme..
tak la jadik.... 

Lepas guna few other products... nampak better kan tapi still besar jeragat tuu..
 
pastuh selalu la tgk cik Zaimah Noh aka kak jemah @ kak jeng selalu update FB dia dengan satu product skin care ni kan..namanya Seqy Beauty...
I pon apa lagik... dok tgk iklan hari2... maka tergedik2 la msg kak jeng nak beli Seqy Beauty..... ahahhaa...

So setelah satu round skin care set tuh I pakai...
my frens dah mula noticed... eh.. muka dah makin ok..
(makin ok ye... bukan la nak cakap terus peloles licin licau au au la kan)
bukan apa.. takut juga okeh kalau product ni tetiba magik ko bangun terus licin kan..
dia bubuh apa mcm magic kan? so biarla lambat asal selamat and ada kesan... gituu..

So skang ni... dari i pakai foundation tebal2....
skang pakai bb cream sajork sudeyy....
takder la nak kata cantik tetiba muka jadi erra fazira ahahhaa..
tapi I am happy with the result...
Pakai BB Cream, buh blusher skit... dah nampak ok dah.. ehhehe...  happyyy
 
Dalam banyak2 barang dalam set tuh.. my fav would be the bb cream and of course sakura mask..
cumanya... I ni adalah malas ... sakura mask kalau nak lebih best rajin2 kene pakai..
I ni kadang seminggu sekali baru nak pakai kan... tuh la maybe satu lagi factor tak jd erra fazira.. ahaha..

BB cream mmg best, ari2 pakai senang jee nak apply.. pastuh dah elok je cantik takyah nak bedak ke apa..
nak top up blusher skit.. ngan eye liner dah siapppppp... cantik dahhh..
haaa... best tak best tak? mestila best kannnn..

barang baik ni.. kita kenelah sharing maring di caring kan?

So kalau korang pon nak try Seqy Beauty ni....
ha.. boleh la contact :

Zaimah aka jemah aka kakjeng di 0122052091 

atau 

secretofviruspadu.shoppy.my

Jom try.... kang bleh sama2 ada kulit cantikkkk kan?  

Friday, August 07, 2015

The One With the #tartnenasterpalingsedap

hahahaha.... hebat kan nama?
I bet some of you.. or many of you dah kenal sangat dengan #tartnenasterpalingsedap ni kan?

intrigue by its name, pastuh nengok cik Watie dok beli mcm nak makan sebulan..
pulak tuh Watie cakap, boleh deliver... wahh.. dengan pantas I msg watie and tanya pasal tart terpaling sedap ni kannnn.. ahahhahaha..

watie pon bg I contact no...
dengan pantas I pon whatsapp..
mungkin sebab berada di luar kawasan, maka petang baru dia reply..
baik orgnyaaa... peramah.. (ker... i yg terlebih peramah kan?) ahhaha..

so borak punya borak...
i pon order 2 balang.. nak makan sendiri je kan..
so try lah 2 balang dulu...(try 2 balang tuu.. kalau tak try?? matilaaaaa)
i told the owner, tak urgent so bebila boleh deliver..

I pon follow la IG derang..
bila tgk updates on the tart...
i pon lap ailio yg meleleh2 ni...
skali i terbaca.."Guys who bake"
wahhh.. kagum kejap..... sbb nak buat tart ni...
mmg delicate... hebat lah lelaki buat...

sampai hari yg ditunggu2..
H(owner dia) called me and say.. nak deliver tart tuu..
gembiraaa okehh.. mcm nak dapat jongkong emas! ahahha..
he was so nice memula dah sampai nexus skali i cakap i kat opis lagi dia datang opis antar...
so sweet of him!!
dah ler handsomeeeeeeee... hehhehehehehhe.. (H, sila bagi free sebalang yee!)

 kejap je dah abis sebaris..

 sampah simpan dulu yyeee... berapa banyak daaa ko dah makan pompuan oi!!

Dapat2 tuh.. masuk kete.. terus bukak..
ngap ngapp ngap laki bini....
hahahhaha.. sekelip mata ilang sebaris... 
jgn tanya berapa baris ilang... maluuu i tauu.. ahahhaha..

so korang, kalau nak rasa... cepat pegi order..
kang nak raya haji kalau dah penuh order jgn nangis tauuu...

boleh follow IG and FB derang.. tartnenasterpalingsedap..
or whatsapp : 0176851714

yummiiieeehhh!

Friday, April 25, 2014

The One With the new hair color!

Lama kan tak bersiaran.... tetiba bersiaran kembali... aahahahah....
blog nie dah tahap suci dalam debu sesangat dah ni kann.. ahhahahahaha
sangat2 bz adalah alasan yg cliche sangat kan? so takyah la sangat bg alasan...

okla... as start, actually today nak share about this new salon, C.Michael, located in Bangsar. Got to know about this, mcm penah tgk kat FB.. tapi tak ingat the details... seb baik mcm teringat2 nama dia... so try la google... seb baik jumpa!!

this is the link of the C.Michael hair color promotion that I found... hahahaha.. jgn terkejut ok sbb murs2 kan? tapi ni mcm last year promotion kan... tah ada lg ke tak tah... so I pon call la salon dia kat bangsar tuh... a girl name Yasmin picked up the phone and informed me, they still have the promotion... yippieeeee!!!terus buat appointment....

tak pernah try kat sini pon.. so mcm takut2 gak kang tak ok..
my hair nie dah la panjang kan... then ni nak color.. kalau tersilap kang... aduih bila la nak tukar color balik...
tapi since en zamzari cakap.. pegila.. dah tkder color dah rambut tuh... so i pon pantas je la pegi..

When I reach there, I was introduced to Javen. He is the Senior Stylist and then I told him that I wanted to color my hair.. he asked me what color i want.. so I show him this picture.... 



hahahahha.. veranganz sangat kan nak color tuuuu...

he said, since i dah pernah color my hair black.. so mcm susah skit nak dapat tone tuh.. kalau nak dapat kene bleach tapi dia tak advice sbb nanti rambut rosak... I told him, I tak pernah color my hair black.. he was surprised sbb dia cakap my original black color is really black.. ahhahaha... kesian..

then i bgtau i nak color camtuh coz en zamzari suggest color tuh... yes, my other half is my consultant.. hahahaha... then Javen said.. he suggest that I try this color first.. kalau rasa nak light lg, then datang lg another 2-3 weeks, baru boleh tone down.. so tak rosak la rambut.. daripada i go bleach now kan... and he will try to color as light as he could today.. 





after almost 3 hrs la kannn.... this is the result!



hehhehehe... i think i am quite happy with it... pandai dia potong my hair too... suka suka!

then he also gave me 2 packets of hair serum... suka sangattt serum tuu.... nanti nak beli lah! actually i nak beli dah time tuh... pastuh Javen nie lain la dari mana2 stylist i pegi.... he didn't push you to do more than you want which translate, takyah la bayar banyak.... pastuh, nak beli product pon dia mcm advice try dulu... kalau suka datang lg beli.. which for me, i think he is being fair.. kadang kita nie seme nak kan.. pastuh tak pakai.. bagusla org mcm ni... that makes me want to buy pulak lg coz i know the product must be good that dia sure we will come again and buy... hehehhe..

so kengkawan, kalau rasa nak color rambut, boleh pegi C.Michael ni... recommended. and owh, the RM99 promotion for color and cut tuh, is for all hair length!!! even my hair yg panjang ni pon sama RM99 jugak... sooooo worth it!! tak penah lg color rambut murah camni.. ahahaha... because my hair kan panjang... kalau pendek maybe la boleh dapat..

So saper nak try, mmy recommended... Address is as below:

C. Michael Hair and Lifestyle Salon,
20 Jalan Telawi Bangsar,
59100 Kuala Lumpur.
Phone: +603 2201 3673+603 2201 3673.


Thursday, January 31, 2013

The One With the Jalan jalan Cari Pasal..







Ahahhaha.... weekend lepas kan cuti sampai monday..
so kitorang pon bawak lah anak2 mencari pasal ke IKEA..

sebenarnya nak carik sofa bed, nak ganti sofa yg dah teruk bebeno tuh..
kalau beli sofa bed kan senang... bleh jd sofa and jd bed skali..
haish.. apa punya penerangan lah nie.. lantak la janji korang paham..
ke tak paham pon? hehhehe.... sabo je..

sampai2 je ikea as usual budak2 ni terus ke Smalland...
seb baik timing nyer cun jer.. elok2 dia tgh nak bagi2 bekas isi kasut tuh..
kitorang pon pantas lah isi borang and beratur....
acara smalland ni mmg acara wajib kalau pegi IKEA...

bila derang dah masuk dalam tuh...
al-kisah mulalah operasi dating mak bapaknyer pulak..
dating mencarik sofa bed... hehehhehe...
pusing2 dalam tuh... survey2 dulu nak tgk ok ke tak..
dah jumpa... amik nomo... senang nak amik last nanti..

pastuh pegi collect je anak2... derang seme kecoh lapar..
another must-do activity kat IKEA nie... MAKAN!
hahahahha....  tapi biasalah.. weekend kan...
datang time apa pon restaurant dier tak penah kosong...
seb baik dapat tempat duduk... anak2 makan ngan gembira..
mak bapak lggggg lahhhhhh happynyer.. heheheh..




Kak long la nie start buat tanduk.. Adam muka bluurrrr..

 

Pesen apa tak tauuuu llllaaaa....


Aish..... hahahaha.. rambut gondol ni mcm kelakar pulakk..:P



Budak nie sejak botak makin menjadi2 perangai pak lawak!
 

abis makan... sambung jalan dalam ikea...
Alya nak beli bantal... sebenarnya... dia dah siap2 amik gambo bantal daddy..
nak yg sama... padahal dier dah dapat satu dah... so kali nieh pegi beli utk adik2 plak..
dah seme dok berebut bantal daddy... haaa... amik sorang satu jgn nak gaduh lg!

al-kisahnya.. kenapa tah derang berebutkan bantal daddy..
sbb bantal daddy syiok... lembut... but gebu at the same time..
dah penyek2 pon.. nanti dier timbul balik... boleh bayangkan tak?
kalau tak boleh.. sila pegi ikea.. beli bantal GOSA RAP, stomach sleeper..
dia ada 3 jenis, bantal tinggi, bantal sederhana ngan rendah.. rendah nie utk stomach sleeper..
kira tido meniarap lahhhh... alah mak yg tido ngereng, tido tegak, tido gaya mcm2 pon...
syiok je pakai bantal nie... harga dier... erm.. lupo.. Rm100++ rasanyer..
tah.. bill dah buang.. alah susah apa... pegi jela ikea pastuh beli okeh? ahahahaha..

dah angkut bantal sorang satu... belikan nenek gunting (oh, nenek mmg penggemar gunting ikea...selain guna hari2... dia suka gak ilangkan ari2.. so tetiap kali pegi ikea, rasanyer mesti beli guntung nak kasik kat dier..)

budak2 ni jumpa satu trolley kecik utk budak kan.. dahhhhhhhh.. KECOOOOOOHHH semua pon nak..
mummy yg gigih nie pegi la ngan kak long carik lagik 2 trolley..
haaa.. dah senyap jgn bising sorang dapat satuuu.. pastuh satu hal plak nak kene jaga derang with trolley sbb takut derang langgar seme benda.. haiiissshhh.. bertempik2 mummy kat situh...:P




 




pastuh jumpa stool, nak beli stool pulak...
hahahhaa... usah cakap anak, mak nyer pon sama...
alasan diberi pada en zamzari adalah..

"nanti I nak ajar Alya takder stool camne?"

hahahah.. apa kene mengena stool ngan ajar alya??? haaa... apa je lah asal dapat beli.... khhhaaannn?

dah abisssssss pusing and ngabiskan duit.. skali sampai tempat nak amik sofa bed....
hahahahahahahhahahaha... ok tak nak citer lah pasal nie... muahahahahhahahah..:P

pastuh.... pegi bayo...
and satu lg activity mesti buat... beli icecream! ahahha..
derang nie laaaa.. syiok dok buat sendiriiiiiiii... (ye ke derang? ye ke?? hahahaha)

dah dah dahhh...
penat dah ngumpat diri sendiri..
nak rehat... esok cuti kannnnnn utk warga KL..
ala warga selangor takyah la jealous... korang lgggg banyak cuti khas selangor dari KL kan..
kasik can laaaa KL dapat cuti sari nie..

utk warga kl....
selamat bercuti ....


yg lelain.. jgn malas2 kerja yerr....
muahhhhhss!

Monday, January 28, 2013

The One With the Crazy Potato

Sebelum ni kan.. lalu depan kedai Crazy Potato nieh I buat derk je tak pedulik pon..
tapi one day... Miss Kats bgtau i... sedap tau kedai nieh... and I mesti suka..

dari sari ke sari.. still sama.. lalu and buat derk je tak perasan pon sangat kewujudan kedai nie..
sampai la td.... lps melantak ice cream fondue dekat Baskin Robins The Gardens (errr.. confirm melantak pasal selai gambo pon takder!) I yg perut naga nieh dok hint2 kat En Zamzari I mcm lapo lg.. ahahah.. tapi tak nak makan banyak nak makan lite2 je.... 

Since membawa ketiga2 hero and heroin... I terpk nak pegi duduk kedai mana2 and makan..
taknak grab a bite je mcm untie's Anne pasal confirm akhirnya berperang ngan budak2 nieh harus i tak bleh makan.....

Pikir nyer pikir... last2 En Zamzari bg cadangan utk pegi Crazy Potato....
hahahhaha.. sampai situh kami mmg mcm blur tak tau nak order apa..
last2 order honey mustard and cheezy chedar(kot?)..

Seb baik dapat tempat duduk.... so cam lega skit dari berperang ngan budak2 nieh..
andddd..... MMG SEDAP MENDA ALAH ni.. ahhaha..

walaupon cuma FRIES je kan..
tapi sbb dier buh sos yg sedappppp....
kami2 makan senyappp tak berbunyik langsungggg...
sedap sangat la tuh..

Aish yg jenis tak suka makan sangat pon lepas satu.. satu dier ngap..
Adam jgn citer la.. behave terus dok elok2 je mengunyah fries...

Dedua sedap.. tapi i suka Honey Mustard lg... manis2 berlemak...
daaapp!!!

erm.. perisa lain BAANNYYYAKKK lg.. tapi td takkan nak tamak beli seme kan..
try 2 tuh dulu.. and mmg tak nyesal.. SEDAP ... HABIS LICIN sampai Alya siap nak bawak balik lebihan sos tuh.. ahahahhahahahha.. sabo je budak tuh..

tak tau la korang dah penah try ke tak.. tapi kalau belum... worth to try.. sedapp..

Ha Crazy Potato... kalau tetiba kedai korang kene serbu sila bg commission kat I okaaaaayyy...
siap promo tak berbayar nie tauuuuuuuuuuuuuuuuuu!!

cepat, belanja I satu belas nowwwwww... :D